Posted in Nezařazené

SEO články nejsou jen obyčejné psaní

SEO články nejsou jen obyčejné psaní Posted on 19.6.2019

Myslíte si, že to dokážete sami? Zkusit to můžete, ale zaručeně nezískáte stejný výsledek jako s profesionálním copywriterem. Copywriting SEO je dovednost, ve které se kombinuje několik vlastností. Pokud nemáte všechny z nich, texty nebudou mít tu nejlepší podobu pro uživatele i vyhledávače. Zde jsou čtyři základní dovednosti textaře:

  • schopnost psát kvalitně a poutavě,

  • skvělé znalosti českého jazyka (gramatiky, stylistiky a širokou slovní zásobu),

  • přehled o daném tématu,

  • znalosti o zásadách optimalizace pro vyhledávače.

Psaní podklady informace

Nyní přichází otázka, jak má takový SEO článek vypadat. Ideální je, když na zásady a kritéria textu myslíte již na jeho začátku. Můžete ho přizpůsobit až na konci, ale je zde riziko, že to na něm bude vidět. A to rozhodně nechcete. Podívejme se na úplný základ.

https://www.youtube.com/watch?v=VX7D3LGx5go

Struktura

Struktura je důležitá pro návštěvníka i roboty. Ideální je používat nadpisy a podle nich text dělit (H1, H2, H3 atd.). Stejně tak vsaďte na zvýrazňování důležitého tučně, odrážky, číslování a tvoření odstavců v délce tří až pěti řádek. Jen tak bude text skutečně přehledný a bude velice jednoduché ho číst a vyhledávat v něm to, co daný člověk hledá.

S tím souvisí i samotné psaní. Vhodné jsou kratší věty. Souvětí na tři řádky nikdo číst nebude a pokud ano, tak mu s největší pravděpodobností neporozumí. Nepoužívejte odborné termíny, pokud se nejedná o odborný článek. Používejte běžný jazyk, ale pokud se nebude jednat o moderní produkt či službu určenou pro mladší generace, držte se spisovného jazyka.

Vyhledávání poznámek copywritin

Rozsah, obrázky a ALT

Zde je to trochu sporné. V minulosti např. Google dával přednost kratším článkům o 500 až 600 slov. Dnes se mu líbí i delší věci, takže s rozsahem si zas takovou hlavu nelamte. Hlavně do něj dostaňte vše, co chcete a potřebujete. Nezapomínejte ani na obrázky nebo fotky opatřené ALT (alternativním) popisem. Ten slouží k tomu, aby vyhledávač věděl, co se na obrázku nachází.